במשך השנים ליוויתי עסקים רבים בתחום השיווק והאסטרטגיה, ונתקלתי שוב ושוב בתופעה מעניינת: מנכ"לים מבריקים, שמובילים עסקים מצליחים, מוצאים את עצמם במלכוד כשזה מגיע לניהול השיווק של החברה.
מה הסיבה? לא מדובר בכלל בעניין היכולות.
מנכ"לים מצליחים מבינים היטב את חשיבות השיווק ואת הפוטנציאל שלו. האתגר האמיתי נעוץ בשלושה גורמים מרכזיים: זמן, מקצועיות מעשית ויכולת למידה הנדרשת בעולם השיווק המודרני.
המלכוד של זמן ותשומת לב
לאחרונה ליוויתי מנכ"ל של חברה צומחת שניסה לנהל את השיווק במקביל לתפקידו. למרות כוונותיו הטובות, המשימות השיווקיות נדחקו שוב ושוב לתחתית סדר העדיפויות. כשכבר התפנה זמן, הפעולות היו מבוזרות וחסרות אסטרטגיה ברורה.
האתגר של מקצועיות מעשית
מקרה אחר שנתקלתי בו היה של מנכ"ל ותיק ומנוסה, שהוביל את החברה שלו בהצלחה במשך שלושה עשורים. אך עולם השיווק השתנה דרמטית בשנים האחרונות, השיטות המסורתיות כבר לא מספיקות.
נדרשה חשיבה מחודשת ויצירתית כדי להתאים את אסטרטגיית השיווק לתחרות בשוק הנוכחי.
המרוץ המתמיד אחר חדשנות שיווקית
עולם השיווק הדיגיטלי משתנה בקצב מסחרר – מערכות חדשות, פלטפורמות מתעדכנות, וכלים חדשניים מופיעים כמעט מדי חודש. עבור מנכ"ל שעסוק בניהול השוטף של העסק, המשמעות היא שעות רבות של למידה והתעדכנות שפשוט אינן קיימות בלוח הזמנים שלו. מנהל שיווק במיקור חוץ, לעומת זאת, נמצא כל הזמן בחזית הטכנולוגיה והחדשנות – זה התפקיד שלו. הוא מביא איתו ניסיון מעשי במגוון כלים ופלטפורמות, ויכול ליישם אותם באופן מיידי בעסק שלך.
למה מנהל שיווק במיקור חוץ יכול להיות הפתרון?
1. פינוי זמן יקר של המנכ"ל להתמקד בניהול הליבה של העסק
2. מומחיות עדכנית ומתחדשת בעולם השיווק המודרני
3. יכולת לבנות ולהוציא לפועל אסטרטגיית שיווק לעסקים באופן שיטתי ועקבי
4. התעדכנות מתמדת בכלים וטכנולוגיות חדשות ללא השקעת זמן מצד המנכ"ל
המפתח להצלחה
השילוב של ראייה עסקית רחבה של המנכ"ל יחד עם המומחיות המקצועית והזמינות של מנהל שיווק חיצוני, מאפשר לעסק ליהנות מהטוב שבשני העולמות – חשיבה אסטרטגית וניהול מקצועי של השיווק.
רוצה לספר לי איך אתה מתמודד עם אתגרי השיווק בעסק שלך?